2014-05-22

Dags för sommarförvaring

Värmen får allt att spira. Tiden snurrar fortare än vanligt. Bloggen får styvmoderlig behandling. Men innan det blir riktigt stekhett är jag där i det fortfarande svala vattnet. En och annan silverriddare jagar ikapp mitt snabbspurtande bete. 




Men, du känner kanske mig. När värmen är här på riktigt är jag den förste att påbörja förberedelserna för sommaren. Och sommar är inte hårt kustfiske efter öring i min bok. Inte alls. Något enstaka försök kan det väl bli. Men ... vadarbrallor och vedermödor passar sig inte när det lyser rött om termometern. Det kan vara hög tid att ställa in kängorna i garderoben. 





Okej. En gång till. Ett försök till. Man vet ju aldrig. Men det är då, när de ilande rappa pilfiskarna från Atlanten gör sin entré i mina hemmavatten. Det är då jag sneglar allt mer lystet åt annat fiske än kustvadandet. Ett möte eller två med näbbgäddan, sen är jag mätt.

Nu blir det jakt efter den sanna drottningen ett par dagar. Mot skärgården!



1 kommentar:

Anonym sa...

Grattis till Pike open nicka. Ni kom långt före många namn som är kända i sammanhanget såg jag. snyggt fiskat