2009-03-13

Smått är alltid nå't

Talgoxen har ställt sig själv på "repeat" uppe i grantoppen. Han är väl lika överväldigad som jag över vårvinden och solgasset. Det börjar med sydost, vrider så småningom över till mer sydlig och ser härligt ut. På kusten rullar vågorna in över såphala stenar. Men hur makalöst det än ser ut så är det trögt.

När det äntligen nyper på något, så är det i en storleksklass som är på gränsen. Tillbaka med dig. Väx upp, kom åter. Nästa lilla gör sig loss.
Det enda lilla som händer därefter är ett minimalt, men irriterande läckage i neoprensockan. Smått är alltid nå't. Kvällen kan bli giftig, men då är jag kedjad i köksregionerna.

Fiskenestorn Centha påminner via SMS om att det är fredag den 13e. Våra resultat är snarlika. Något litet, med hopp om mer. Helgen kan bli vass - för den som har kustfiske insprängt i schemat. Själv har jag helt andra upptåg på lut. Långt från fiskets värld. "Annat gott" kan man kanske kalla det.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Var ute idag och nötte jag med... Inte minsta lilla antydan till naffs ens. Sedan smällde jag av spötoppen i bildörren.
Så nog är det fredagen den 13:e alltid!

Herr D sa...

Jaja, fredag ja, den 13:e ja, Därför jobbade jag istället. Smet ner till flugfiskemässan och blinka till mig några pattegrisar av de trevliga danska flugbindarkollegorna. Dessa skall vattnas imöra, ska bli mycket spännande. Du Nicka, med luvan så där och brillorna i pannloben blir du farligt lik hydrokoppterpiloten i MadMax hehe ;)

Nicka - fiskebloggaren sa...

Urban - det där är ju inte kul, men ändå en anledning att skaffa nya grejor. ;)

Herr D - det är kanske ändå en av de mest smickrande kändisliknelserna som gjorts gällande min person... ;)