2008-11-09

En mellanhelg

Mellandagarna infinner sig inte ännu, men det har varit några dagar av mellanbra fiske, av alla inkommande rapporter och försök att döma. Några enstaka öringar har kommit upp, ytterligare några snabbsimmare har på pin kiv jagat beten utan huggplaner. Men de flesta har haft det knepigt i ömsom kulingstyrka, ömsom bleke och dimma. Calle & c:o lurade en liten vacker tjockis under min ledning, själv tappade jag en fin fisk, som dock kan ha varit av fel art. Sånt händer. Någon puff, en efterföljare och lite annat vittnade om att de fanns där. Men resultatet blev magert.

Några hugade fick någon enstaka firre förstås, men de senaste dagarna går nog mest till historien som en liten parentes. Till synes goda förutsättningar, men också kvicka vindkantringar, ett snabbt sjunkande vattenstånd och säkert något annat jäkelskap. Alla svaren finns inte där. Men mellanperioder är till för att använda till att kreera nya teorier, förbättra dem och kanske göra nya försök. Om man skulle ...

4 kommentarer:

Jarkko Pykilä sa...

Kustfiske är nog det roligaste som finns.
kolla gärna min fiskeblogg www.flugfiskaren89.blogspot.com

Herr D sa...

Härlig bild Nicka, det riktigt sprätter i kröppen ;-)

Nicka - fiskebloggaren sa...

Tackar. :)
Ja sprättandet är konstant, enligt somliga mig närstående individer.

Urban sa...

Var ute i dagarna tre utan så mycket som ett nafs, så även jag kan skriva under på att det var en "mellanhelg". Minst sakt...

-Urban